Autor ormus 0

Przebudzenie duchowe

Przebudzenie – Co to jest duchowość? Czy istnieją rzeczywiste oznaki lub symptomy duchowego przebudzenia?

Ze wszystkich tematów, które tu poruszamy, duchowe przebudzenie jest prawdopodobnie najbardziej niezrozumiałe.

Rozwiążmy to zamieszanie teraz i upewnijmy się, że jesteśmy na ścieżce do autentycznego duchowego przebudzenia

Zacznijmy od kilku definicji:

Duchowość i oświecenie

Jednym z powodów, dla których jest tak wiele nieporozumień dotyczących tematu duchowego przebudzenia, jest to, że często nie udaje nam się zdefiniować odpowiednich terminów.

Na przykład w książce A Sociable God Ken Wilber podaje dziewięć ważnych definicji ducha i duchowości.

Często łączymy „duchowość” z kontekstem religii, ale z mojego doświadczenia, jest to problematyczne. Na razie, możemy określić duchowość jako cechę bycia poza domenie fizycznej lub materialnej egzystencji.

Oświecenie też może oznaczać wiele różnych rzeczy, ale najczęściej kojarzone jest z poznaniem. Możesz mieć „oświecony umysł” poprzez zdyscyplinowane studiowanie wyższych zasad duchowych. Ale to oświecenie nie oznacza, że ​​jesteś przebudzony duchowo lub świadomy psychicznie.

Co to jest duchowe przebudzenie?

Duchowe przebudzenie jest więc przebudzeniem wymiaru rzeczywistości poza granicami ego. Ego jest nasz ekskluzywny poczucie własnej lub „ja”

To przebudzenie ma miejsce, gdy z jakiegoś powodu ego w jakiś sposób pozwala odejść, aby Wyższe Ja lub Duch mogły powstać wewnątrz.

Przeciętny człowiek jest bardziej archetypem niż człowiek. Oznacza to, że ego jest głównie zbiorem archetypów , programów lub ustalonych wzorców zachowań. Taoiści nazywają tę serię programów umysłem nabytym – zestawem przyziemnych uwarunkowań, które gromadzimy od urodzenia.

Duchowe przebudzenie oznacza powrót tego, co taoiści nazywają Pierwotnym Duchem lub tym, co Jung nazwał Jaźnią . I to powrót Ducha czyni nas prawdziwie ludzkimi.

Duchowe przebudzenie a przebudzenie psychiczne

Innym powszechnym pomieszaniem jest między terminami przebudzenie duchowe i przebudzenie psychiczne.

Przebudzenie psychiczne wiąże się z aktywacją szyszynki . Dzięki niemu otwierasz się na inne wymiary rzeczywistości poza tą ograniczoną trójwymiarową sferą czasu i przestrzeni.

W przeciwieństwie do tego duchowe przebudzenie polega na otwarciu ośrodka serca. Jest to proces ściślej powiązany z psychologią, ciałem emocjonalnym i duszą.

Co to jest Ego i Duch ?

Ego, lub to, co taoiści nazywają niższą duszą, wierzy, że to ona rządzi.

To ego jest naszym poczuciem „ja” lub „ja”. Kiedy mówisz takie rzeczy jak:

„Jestem [Twoje imię]”.
„Mam [pracę, dom, samochód, matkę, ojca, współmałżonka, dziecko, ból głowy]”.
„Myślę [wstaw myśl]”.
To jest ego. Jest zaborczy, ponieważ doświadcza siebie jako oddzielnego od wszystkiego innego.

Ta niższa dusza kieruje się podstawowymi przyjemnościami, negatywnymi emocjami i próbuje zaspokoić podstawowe ludzkie potrzeby Maslowa . Apetyt niższej duszy jest nienasycony i, jeśli nie jest kontrolowany, trwa przez eony.

Kiedy Maslow powiedział: „Człowiek jest zwierzęciem wiecznie potrzebującym”, miał na myśli swoje ego.

Na szczęście istnieje również Duch, Wyższe Ja lub wyższa dusza. Ta boska iskra nie jest napędzana przez te podstawowe potrzeby. Zamiast tego ten Duch jest spokojny, neutralny, współczujący, wyrozumiały i intuicyjny.

Podczas gdy ego gromadzi wiedzę poprzez uczenie się, Duch wyczuwa rzeczywistość na mocy tego, czym ona jest . Ego myśli. Duch wie.

Podczas gdy ego zawsze działa, Duch pozostaje wiecznie w stanie istnienia .

Oto, co dzieje się podczas duchowego przebudzenia
Mamy tendencję do identyfikowania się wyłącznie z ego.

W miarę jak rozwija się proces duchowego przebudzenia, ego zaczyna sublimować do Ducha. W języku taoizmu niższa dusza zostaje oczyszczona w duszy wyższej.

Dotarcie do tego Ducha, czyli psychicznej całości, było celem procesu indywiduacji Junga .

Jednak pomimo powszechnego przekonania, zazwyczaj nie dzieje się to w jednej „chwili przebudzenia”. Chociaż możemy mieć „doświadczenia szczytowe”, które otwierają nas na rzeczywistość transcendentną samego siebie, doświadczenia te są zwykle ulotne.

Zamiast tego, literatura rozwojowa wyjaśnia, że ​​istnieją etapy rozwoju psycho-duchowego. Te trwałe etapy mają tendencję do rozwijania się z czasem.

I to jest jeden z powodów, dla których wielu ludzi jest zdezorientowanych co do duchowego przebudzenia. Chodząc w naturze lub na substancji psychodelicznej, mogą na przykład doświadczyć pięknego doświadczenia jedności, ale to doświadczenie jest chwilowe. Struktura jednostki świadomości nie zmienił jeszcze

Duchowe pułapki: fałszywe oznaki duchowego przebudzenia

Zanim więc przejdziemy do autentycznych symptomów duchowego przebudzenia, przyjrzyjmy się częstym fałszywym objawom.

Pułapka 1: Myślenie, że jesteś „dobry”, a inni są „źli”
Ta wiara jest głęboko zakorzeniona w większości z nas, ponieważ jest to typowy program nauczany we wszystkich zachodnich religiach.

Wykorzenienie tego przekonania wymaga pracy z cieniem . Będziesz wiedział, że rozwiązałeś to ograniczające przekonanie, kiedy przestaniesz oceniać innych i zamiast tego zobaczysz siebie w każdym, kogo spotkasz.

Pułapka 2: Identyfikacja siebie jako „osoby duchowej”
Ta fałszywa identyfikacja jest powszechna zarówno w kręgach religijnych, jak i new age. Nie jesteś ani duchowy, ani materialny. Przekraczasz i włączasz je obie.

Identyfikacja siebie jako osoby duchowej jest oznaką duchowego ego lub inflacji (omówione poniżej). Ponownie, praca z cieniem pomoże ci zobaczyć, że nie jesteś inny ani lepszy niż ktokolwiek inny.

Pułapka 3: Poszukiwanie „Miłości i Światła”
Dążenie do „miłości i światła” lub „dobroci” to kolejny głęboko zakorzeniony program w naukach religijnych i naukach New Age, który blokuje autentyczny rozwój duchowy. Działanie „duchowe” tworzy osobowość lub maskę społeczną, która daje innym wrażenie, że jesteśmy „ dobrymi ludźmi ”. Chociaż ta osobowość może podnieść nasz status i zwiększyć naszą samoocenę , nie sprzyja rozwojowi psychologicznemu ani duchowemu.

Prawdę mówiąc, duchowe przebudzenie przychodzi z przeciwnego kierunku, w którym stajemy wobec strachu, złości, poczucia winy i żalu przechowywanych w nas od dzieciństwa. Pogodzenie się z tymi doświadczeniami otwiera drogę do autentycznego rozwoju duchowego.

Pułapka 4: Grzeczne zachowanie
Grzeczne zachowywanie się i niewinność nie jest oznaką duchowego przebudzenia, ale oznaką psychologicznej niedojrzałości. Rodzice i różne instytucje (szkoła, religia itp.) Mówią nam, żebyśmy „byli mili” i zachowywali się. I spełniamy to żądanie w różnym stopniu, wzmacniając w ten sposób stronę cienia .

Jeśli zachowujesz się dobrze, to pewny znak, że ktoś tobą manipuluje. ( Pierwotnym manipulatorem lub Oszustem jest zwykle rodzic, ale teraz jest w tobie .) W przeciwieństwie do tego dojrzały dorosły działa asertywnie, nie szukając aprobaty innych.

Pułapka 5: Potajemne przekonanie, że jesteś lepszy od innych
Być może widzisz tutaj wzór: wszystkie te pułapki wskazują na inflację ego. Duchowe przebudzenie osadza nas w naszym człowieczeństwie, a jednak coraz częściej duchowość staje się kolejnym narzędziem odłączania się, osądzania i wyniosłości.

Ta pułapka często występuje, gdy:

Przeczytaj wiele tekstów duchowych
Dołącz do grupy duchowej lub religijnej
Rozpocznij praktykę duchową
Znajdź duchowego nauczyciela
Specjalność to kolejna gra ego.

Kiedy myślisz, że „znalazłeś”, bądź w stanie wysokiej gotowości. To przekonanie jest symptomem określonego wczesnego etapu rozwoju psychologicznego, a nie znakiem duchowego przebudzenia.

Wszystkie te podświadome znaki wskazują również na emocjonalny wampiryzm .

Uważaj na duchowe obejście
Być może największą pułapką w grze duchowości jest „duchowe obejście”.

Tutaj używamy duchowych idei i praktyk, aby uniknąć nierozwiązanych emocjonalnych lub psychologicznych ran. Aby móc kontynuować nasz rozwój psycho-duchowy, należy zająć się tymi ranami.

Często opieramy się temu procesowi, ponieważ leczenie tych ran wymaga przejścia przez dyskomfort, który reprezentują.

Te rany to głównie urazy z dzieciństwa. W rzeczywistości praktycznie każdy emocjonalny wyzwalacz, jaki masz w swoim obecnym środowisku, prawdopodobnie pochodzi z Twojej przeszłości.

Jak to ujął Heidegger: „ Straszny już się wydarzył ”.

Wiele osób z różnych religii Wschodu i Zachodu wpada w duchową pułapkę obejścia. Ja też to robiłem przez większość moich trzydziestek.

Dziesięć znaków duchowego przebudzenia

Teraz, gdy przyjrzeliśmy się niektórym fałszywym oznakom duchowego przebudzenia, przyjrzyjmy się niektórym autentycznym wskazówkom.

Znak nr 1: Zauważalna zmiana w Twoim zachowaniu
Być może najbardziej istotne i autentyczne oznaki duchowego przebudzenia można zaobserwować w swoim codziennym zachowaniu.

Zachowania kompulsywne, neurotyczne i uzależniające są objawami ego lub niższej duszy. Duch lub Wyższe Ja nie ma takich tendencji.

Duch nie jest pobudzana do zaspokojenia podstawowych potrzeb , ponieważ jest to już cały i kompletny teraz . Kiedy więc z chwili na chwilę odczuwasz tę pełnię lub w porządku, jest to dobry znak duchowego przebudzenia.

W konsekwencji tej w porządku możesz być naprawdę milszy (i mniej reaktywny) w stosunku do innych, nie próbując być.

Znak nr 2: Pogłębienie dobrego samopoczucia emocjonalnego
Zakłócenie w naszym ciele emocjonalnym jest prawdopodobnie główną rzeczą, która blokuje duchowe przebudzenie. Jungowie nazywają to zranioną funkcją czucia . Rozwiązując emocjonalną traumę z dzieciństwa, cofamy tę ranę, umożliwiając nam głębsze i bardziej autentyczne odczucie.

Ponowne zaangażowanie się w ten emocjonalny przepływ wpływa na każdą dziedzinę naszego życia. Teraz, zamiast być opętanym przez mnóstwo archetypów , stajemy się bardziej autentycznie ludzcy.

W związku z tym istnieje mniejszy opór do odczuwania (nawet negatywne emocje, którym wcześniej się opieraliśmy). Zamiast uspokajać się i uciekać od swoich uczuć, rośnie gotowość do konfrontacji z emocjami, takimi jak strach, złość i poczucie winy.

Znak 3: Tendencja do zwalniania i refleksji
Na powyższe objawy rozwijać, autorefleksja jest konieczne gdzie zawrócić , aby zrozumieć teraźniejszość. To odbicie wstecz jest wyzwaniem w dzisiejszych czasach ze względu na szybkie tempo, które zwykle wykonujemy. Dążenie do osiągnięć, produktywności i szczytowych wyników ma swoje miejsce, ale szybko stają się oznakami nerwicy. Dla duchowego przebudzenia lenistwo może stać się naszym przyjacielem .

Zatem kolejnym symptomem duchowego przebudzenia jest to, że częściej zaczynasz zwalniać i zastanawiasz się nad tym. Ożywa w tobie impuls, by lepiej zrozumieć siebie i swoje zachowanie. Buddyści nazywają to zatrzymaniem się i widzeniem .

Refleksja pomaga nam uzyskać dostęp do wypartych wspomnień w naszej nieświadomości, które powodują irracjonalne zachowanie w teraźniejszości. Ale ten autorefleksyjny popęd nie ocenia, nie obwinia ani nie krytykuje, ponieważ Duch jest neutralny, ale ciekawy.

Znak nr 4: Zmiana priorytetów i wartości
Lokalizowanie autorytetu w sobie zmienia nasze wartości . Religia dostarcza kodeksu moralnego opartego na systemie reguł. „Nie rób tego; nie rób tego ”. Ale teraz możemy opracować nasze osobiste ramy etyczne, w których oceniamy, co jest najlepsze w kontekście danej chwili. Ego nie jest w stanie tego zrobić, ponieważ kierują nim podstawowe potrzeby; tylko Wyższe Ja może.

To przesunięcie w kierunku wyższych wartości duchowych jest powodem, dla którego nasze zachowanie zmienia się podczas duchowego przebudzenia. Maslow nazwał te wartości duchowe „wartościami bycia” lub wartościami B i obejmują one całość, doskonałość, spełnienie, sprawiedliwość, żywotność, piękno, prawdę i samowystarczalność.

Znak nr 5: Transformacja wewnętrznego świata
W stanie przebudzenia przeciętnej osoby ego jednostki jest prawie wyłącznie skupione na jej świecie zewnętrznym. Praca, pieniądze, osiągnięcia, rodzina, przyjaciele i życie społeczne to elementy środowiska zewnętrznego.

Innym znakiem duchowego przebudzenia jest głębokie przejście z tego zewnętrznego świata do wewnętrznego królestwa myśli, uczuć, snów i wyobraźni. W buddyzmie ten wymiar nazywany jest sferą subtelną i jest uważany za bardziej realny niż wulgarny wymiar naszego stanu jawy.

Znak 6: Trzymanie przeciwieństw razem Większość z nas ma dość sztywny, fundamentalistyczny umysł, który widzi rzeczy w czerni i bieli. Czerwony i niebieski, demokrata i republikanin, mężczyzna i kobieta, dobro i zło, lewica i prawica… masz pomysł.

Aby uniknąć dwuznaczności właściwej dla dojrzałej dorosłości, odcinamy jedną parę przeciwieństw i identyfikujemy się wyłącznie z drugą. Na przykład, jako rodzice, możemy pomyśleć, że bezwarunkowo kochamy nasze dzieci, nie zdając sobie sprawy z źródła nienawiści i urazy, które do nich mamy.

I chociaż oddzielenie się od jednej pary przeciwieństw wydaje się rozwiązywać napięcie naszego ego, w rzeczywistości tylko wzmacnia nasz cień . Wraz z naszym duchowym przebudzeniem zaczynamy utrzymywać w sobie napięcie przeciwieństw, kierując nas na drogę psychicznej pełni.

Znak nr 7: Doświadczenie porządku i wewnętrznej wolności
Ego jest naszym źródłem lęków, pragnień i ciągłego napięcia. Kiedy ego nie ma już kontroli, pojawia się nieodłączne poczucie dobra – niezależnie od tego, co dzieje się w naszym życiu (dobre czy złe).

Kiedy Duch jest u steru, naturalnie odprężamy się w sobie, zapewniając poczucie wewnętrznej wolności, której kiedyś szukaliśmy w świecie zewnętrznym. W hinduizmie nazywają to mokszą lub samowyzwoleniem.

Znak nr 8: Głębokie poczucie uczciwości wobec siebie i osobistej odpowiedzialności

Kiedy zaczniesz odnajdywać w sobie więcej autorytetu, pojawi się gotowość do radykalnej szczerości wobec siebie. Po prostu nie możesz już dłużej tolerować gry z cieniem, polegającej na oszukiwaniu samego siebie.

Teraz czujesz rosnące poczucie odpowiedzialności za swoje myśli, emocje i czyny. Z tego powodu psychoterapeuta David Richo mówi, że ostatnią bramą do dojrzałej dorosłości jest poczucie winy.

Kiedy jesteśmy nieświadomi naszego zachowania, nie ma żadnej odpowiedzialności. A kiedy nie ma żadnej odpowiedzialności, nie ma powodu do poczucia winy. Ale wina, która pochodzi z duchowego przebudzenia, nie pochodzi od kogoś innego, kto cię zawstydza; pochodzi z twojego sumienia, napędzanego chęcią skorygowania swojego sposobu bycia.

Znak nr 9: Ogromna zmiana w wyborach stylu życia
Innym zauważalnym znakiem duchowego przebudzenia jest to, że stajesz się bardzo świadomy swoich wyborów dotyczących stylu życia.

Wiele „normalnych” rzeczy, które robiliśmy wcześniej, staje się teraz nie do przyjęcia.

Na przykład, gdy wzrasta twoje połączenie z Ziemią, troska o wpływ na środowisko zaczyna zmieniać twoje zachowanie.

Etyka staje się większą siłą napędową w stosunku do wygody.

Znak 10: Poczucie wzajemnej łączności lub jedności
Ego, lub jak to nazywa Alan Watts, powierzchowna jaźń , czuje się oddzielone i samotne. Boi się o swoje bezpieczeństwo, trzymając się życia w obawie przed śmiercią.

Pierwotny Duch nie ma takiego strachu ani poczucia oddzielenia. Nie gra ego w grę „my kontra oni”. Duch nie identyfikuje się z płcią, rasą, narodowością, religią czy gatunkiem. Po prostu jest . I istnieje poza przestrzenią i czasem, więc śmierć nie jest dla niej odpowiednim pojęciem.

Zostawię to filozofowi Alanowi Wattsowi, aby wyjaśnić tę kwestię.

Rola religii duchowego przebudzenia

Czytając prace takich myślicieli jak Carl Jung, Joseph Campbell i Ken Wilber, zaczynasz dostrzegać wyraźne rozróżnienie między byciem religijnym a byciem duchowym.

Chociaż nie powiem, że możesz być zarówno religijny, jak i duchowy, powiem, że są to BARDZO różne idee. Być może religia w swojej najczystszej postaci mogłaby pomóc jednostkom w rozwoju duchowym. Jednak obserwując na całym świecie, częściej jest odwrotnie.

Oznacza to, że religia (zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie) częściej hamuje naturalny postęp duchowy, ponieważ ma tendencję do utrzymywania nas na niskim poziomie rozwoju psychologicznego . Wiele osób musi przekroczyć swoje religijne wychowanie, aby rozpocząć rozwój psychiczny i duchowy.

Inflacja, deflacja i centrum

Rozwój psychologiczny i wzrost duchowy są ze sobą tak ściśle powiązane, że w literaturze rozwojowej używa się terminu rozwój psycho-duchowy . Po prostu nie możemy oddzielić psychologii od duchowości.

Podstawową przeszkodą w duchowym przebudzeniu jest tendencja ego do napompowania lub opróżnienia. Inflacja oznacza wielkość. Wielu nauczycieli duchowych i ich uczniów wpada w tę pułapkę.

Poczucie wyższości – lub cechy podobne do boga – są oznakami inflacji ego . Ta wspaniałość wyzwala aktywne archetypy cienia, omówione przez Moore’a i Gilette w King Warrior Magician Lover :

  • Tyrant
  • Sadysta
  • Oddzielny manipulator
  • Uzależniony kochanek

Drugi koniec spektrum to deflacja ego . Tutaj ego wydaje się małe, mniejsze i gorsze. Deflacja ego prowadzi do depresji, niepokoju , zazdrości i nienawiści.

Deflacja aktywuje pasywne archetypy cienia:

  • Słabość
  • Masochista
  • Zaprzeczający „niewinnemu”
  • Bezsilny kochanek

Ego ma tendencję do przełączania się między tymi aktywnymi i pasywnymi archetypami cienia. Jednak Duch jest w centrum . I to właśnie Duch lub Wyższe Ja wnosi organizację do psychiki, dzięki czemu te archetypy cienia nie kierują już przedstawieniem.

Znaki duchowego przebudzenia

Wszystkie fałszywe znaki duchowego przebudzenia mają związek z inflacją ego. Są symptomami wielkości i złudzeń.

Autentyczne znaki duchowego przebudzenia są podobne do cech dojrzałego rozwoju psychicznego i tego, co możemy nazwać człowieczeństwem .

Oto kilka pozytywnych znaków:

Władza znajduje się w sobie.
Rośnie poczucie odpowiedzialności za własne myśli, uczucia i zachowanie.
Wartości duchowe zaczynają zastępować (ale nie zastępować) wartości tego materialnego świata.
Sprawy zwalniają, pozwalając ci cofnąć się do refleksji i zrozumieć swoją przeszłość.
W konsekwencji twój umysł jest spokojniejszy i masz głębsze połączenie ze swoim stanem emocjonalnym.
Zaczynasz skupiać się bardziej na swoim wewnętrznym doświadczeniu niż na swoim zewnętrznym środowisku (ale to, co zewnętrzne jest nadal ważne).
Kiedy Jaźń jest za kierownicą, pojawia się uczucie dobra i wewnętrznej wolności. Czujesz się lekki i wolny.

Ormus ORME  a przebudzenie

Ormus wspomaga proces przebudzenia. Preparat pobudza  energię kundalinii oraz energię chi. Wspomaga  również  medytację oraz skupienie. Więcej  na temat preparatu  można  znaleźć  w artykule ormus właściwości.