Autor ormus 0

Miedź właściwości

Miedź właściwości – Miedź to minerał występujący w całym organizmie. To składnik odżywczy, którego organizm musi potrzebować, aby prawidłowo funkcjonować. Potrzebujesz tylko śladowych ilości tego ciężkiego metalu.

Ołów, rtęć i arsen to przykłady metali ciężkich, które nie są dla Ciebie dobre. Ale uzyskanie miedzi w śladowych ilościach jest niezbędne. Otrzymanie go za dużo lub za mało może spowodować problemy zdrowotne.

Jak działa miedź w organizmie.

Miedź właściwości – odgrywa ważną rolę w wielu funkcjach, w tym:

produkcja czerwonych krwinek
regulacja tętna i ciśnienia krwi
wchłanianie żelaza
zapobieganie zapaleniu gruczołu krokowego lub zapaleniu prostaty
rozwój i utrzymanie kości, tkanki łącznej i narządów, takich jak mózg i serce
aktywacja układu odpornościowego

Możliwe zalety miedzi.

Miedź wzbudziła zainteresowanie jako środek leczniczy. Według badania przeprowadzonego jest możliwym sposobem leczenia wielu schorzeń, w tym zwyrodnieniowych zaburzeń neurologicznych, takich jak:

Choroba Alzheimera
Choroba Parkinsona
Choroba Creutzfeldta-Jakoba

Miedź i rak.

Wyniki badań nad wpływem miedzi na raka są mieszane. Jedno badanie opublikowane w Journal of Mammary Gland Biology , że miedź może powodować raka. Jednak coraz więcej badań wskazuje, że związki miedzi mogą działać przeciwko niektórym komórkom rakowym.

Włoskie badanie opublikowane w czasopiśmie Dalton Transactionspokazuje, że miedź jest prawie tak samo skuteczna jak cisplatyna, która jest powszechnie stosowanym lekiem do chemioterapii. Naukowcy odkryli, że miedź jest trzykrotnie skuteczniejsza niż cisplatyna w leczeniu gruczolakoraka okrężnicy, który jest jednym z rodzajów raka. Miedź właściwości jego są bardzo istotne.

Bransoletki miedziane.

Bransoletki magnetoterapeutyczne od dawna są promowane jako nadające się do noszenia leczenie bólu artretycznego. Brytyjscy naukowcy postanowili przetestować miedziane bransoletki w badaniu kontrolowanym placebo. Wyniki opublikowane w czasopiśmie PLoS Owykazało, że bransoletki zapewniały niewielkie korzyści terapeutyczne lub nie przynosiły ich wcale. Ponadto kilku uczestników badania doświadczyło podrażnienia skóry przez bransoletki.

Skąd pozyskać miedź.

Ponieważ twoje ciało potrzebuje tak mało miedzi, możesz pomyśleć, że możesz uzyskać jej wystarczającą ilość, stosując zbilansowaną dietę. Jednak niektórzy badacze kwestionują to przekonanie. W artykule opublikowanym w Journal of Trace Elements in Medicine and Biology zauważono, że od lat trzydziestych XX wieku miedź spada w zachodniej diecie. Badacze ci szacują, że jedna czwarta dorosłych w Stanach Zjednoczonych nie pokrywa dziennego zapotrzebowania na miedź.

Pokarmy bogate w miedź.

Jednym z łatwych sposobów upewnienia się, że otrzymujesz wystarczającą ilość miedzi, jest spożywanie żywności, która ją zawiera. Miedź można znaleźć w skorupiakach i podrobach, takich jak wątroba.

Możesz również uzyskać dużą ilość miedzi, jedząc warzywa, zboża i nasiona, takie jak:

ziemniaki
groszek
fasolki
zielone warzywa
całe ziarna
ziarna słonecznika
Masło orzechowe i gorzka czekolada również zawierają miedź.

Kiedy możesz potrzebować suplementów miedzi

Według University of Pennsylvania School of Nursing osoby z wystarczającym poziomem żelaza mogą nadal cierpieć na anemię. Jeśli wyniki badań krwi pokażą, że nie otrzymujesz wystarczającej ilości miedzi, lekarz może zalecić przyjmowanie suplementów. Suplementy miedzi są dostępne w postaci tabletek i kapsułek lub w preparat zawiesiny. Możesz również dostać miedź dożylnie lub przez żyły. Nie należy jednocześnie przyjmować suplementów miedzi i cynku. Należy przyjmować te suplementy w odstępie co najmniej dwóch godzin.

Niedobór miedźi.


Objawy
Jeśli jesteś zdrowy, prawdopodobnie nie będziesz mieć niskiego poziomu miedzi. Objawy niedoboru miedzi mogą obejmować:

drżenie
uczucie mrowienia
niestabilny chód
drętwienie
zmęczenie
niedokrwistość
utrata wzroku

Warunki, które mogą prowadzić do niedoboru miedzi

Większość ludzi otrzymuje wystarczającą ilość miedzi ze swojej diety. Jeśli jednak masz jeden z poniższych warunków, możesz potrzebować dodatkowej miedzi.

nietolerancja glutenu
zwłóknienie torbielowate
choroba Crohna

Zespół Menkesa

Zespół Menkesa może również powodować niedobór miedzi. Jeśli masz zespół Menkesa, możesz wchłaniać miedź ze spożywanego pożywienia. Jednak twoje ciało nie uwalnia go prawidłowo do krwioobiegu. W rezultacie twoje ciało nie otrzymuje miedzi, której potrzebuje. Zamiast tego miedź ma tendencję do gromadzenia się w jelicie cienkim i nerkach.

Zespół Menkesa jest rzadką chorobą genetyczną. Osoby, u których występuje, są zwykle diagnozowane, gdy są dziećmi. Powszechnie nazywa się to syndromem perwersyjnych włosów Menkesa, ponieważ jedną z jego cech są rzadkie, perwersyjne włosy.

Czynniki ryzyka niedoboru miedzi.

Następujące sytuacje mogą czasami zwiększać ryzyko wystąpienia niedoboru miedzi:

Bypass żołądka sprawia, że ​​niektórzy ludzie są bardziej podatni na niedobór.
Wcześniaki częściej mają niedobór miedzi niż dzieci urodzone o czasie.
Przyjmowanie dodatkowego cynku może utrudniać organizmowi wchłanianie wystarczającej ilości miedzi.

Toksyczność miedzi.

Tak jak miedź jest niezbędna do przetrwania, zbyt dużo miedzi może być toksyczne. Dopuszczalny górny poziom spożycia miedzi został ustalony na 10 miligramów dziennie.

Objawy toksyczności miedzi.

Większa ilość może powodować objawy toksyczności, w tym:

wymioty
biegunka
żółtaczka
ból w mięśniach

W ciężkich przypadkach toksyczne poziomy miedzi mogą powodować:

uszkodzenie wątroby
niewydolność serca
niewydolność nerek
śmierć

Stan, który może prowadzić do toksyczności miedzi

Choroba Wilsona jest chorobą dziedziczną, w której wątroba nie jest w stanie pozbyć się nadmiaru miedzi. Następnie miedź gromadzi się w narządach, takich jak mózg, wątroba i oczy, co z czasem powoduje uszkodzenia. Choroba Wilsona może zagrażać życiu, jeśli nie otrzymasz na nią leczenia.

Ormus Orme zawiera miedź

Ormus zawiera nie wielkie ilości miedzi, badania wskazują że lista minerałów i pierwiastków występującą w ormus jest bardzo duża.