Autor ormus 0

Świadome sny techniki

Świadome sny zdążają się wtedy, gdy jesteś przytomny podczas snu . Zwykle dzieje się to podczas snu z szybkimi ruchami gałek ocznych nazywany fazą (REM).

Wedłóg badań, że 55 procent ludzi przebadanych miało jeden lub więcej świadomych snów w swoim życiu.

Podczas świadomego snu jesteś świadomy swojej świadomości. To forma metapoznania, czyli świadomości twojej świadomości. Często świadome śnienie pozwala nam również kontrolować dosłownie wszystko to, co dzieje się w naszym śnie.

Historia 

W  ostatnich 20 latach głównym pionierem i badaczem badań nad świadomymi snami znanymi też w skrócie  jako LD (Lucid Dreams) stał się psychofizjolog dr Stephen LaBerge. Nie tylko on wynalazł jedną z najpopularniejszych i skutecznych technik świadomego śnienia, ale prowadził on  też rownież wiele badań naukowych na ten temat.

Praca znanego naukowca LaBerge pomogła naukowcom odkryć terapeutyczne i lecznicze korzyści świadomego śnienia. Może być przydatny w leczeniu schorzeń, takich jak PTSD, nawracające koszmary i niepokój.

Świadome sny zwykle pojawiają się spontanicznie. Jednak można nauczyć się stanu świadomego snu różnymi metodami.

Jak uzyskać świadomy sen

Techniki świadomego snu pomagają w treningu twojego umysł, aby dostrzegał własną świadomość. Zostały one również zaprojektowane, aby wspomóc odzyskać lub też utrzymać świadomość umysłu ( przytomność ), gdy wchodzimy w fazę REM.

Testowanie rzeczywistości

Testowanie rzeczywistości polega na analizie rzeczywistości, jest formą treningu umysłowego. Zwiększa skutecznie metapoznanie, trenując przy okazji swój umysł, aby dostrzegał własną świadomość.

Według analizy  Neuropsychiatri  twój poziom metapoznania jest bardzo zbliżony w twoich stanach czuwania jak i śnienia. Tak więc im wyższe metapoznanie, gdy nie śpisz, może doprowadzić do wyższego metapoznania, gdy śnisz.

Jest to związane z korą przedczołową mózgu, która odgrywa niezwykłą rolę zarówno w testowaniu rzeczywistości, jak i świadomym śnieniu. Jesli uznasz że chcesz poprawić swoje metapoznanie,wykonuj swoje  testy rzeczywistości, gdy nie śpisz.

Aby sprawdzić rzeczywistość, wykonaj opisane następujące kroki po kilka razy dziennie:

  • Zadaj sobie  proste pytanie: „Czy ja śnię?”
  • Analizuj swoje otoczenie, by potwierdzić, czy śnisz.
  • Zwróć szczegulną uwagę na swoją świadomość i to, jak angażujesz się w otoczenie.

Ustaw w zegarze alarm co dwie lub trzy godziny, by nieustannie przypomnieć sobie o sprawdzeniu rzeczywistości.

Przectawimy popularne znane testy rzeczywistości, które są efektywne do świadomego snu:

  • Metoda Lustra  Sprawdź odbicie swoje, aby zobaczyć, czy wygląda normalnie.
  • Obiekty  Przyłoż dłoń do ściany lub też stołu i zaóważ, czy przez nie przechodzi czy też nie. Niektórzy stosują metodę wciskają palce w przeciwną dłoń.
  • Ręce popatrz na swoje dłonie. Czy wyglądają normalnie?
  • Czas jeśli już nie śnisz, czas na zegarze będzie ulegać zmianie, lecz jeśli nie śpisz, czas się nie zmieni.
  • Oddechowy Ten znany  test rzeczywistości polega na zatkaniu nosa i sprawdzaniu, czy możesz dalej oddychać. Jeśli nadal możesz oddychać to oznacza że śnisz.

Zaleca się głównie wybranie jednego z powyżych testów rzeczywistości i sprawdzanie tego kilka razy dziennie. To wytrenuje twój umysł w regularności testów rzeczywistości podczas snu, co może wywołać świadome sny.

Metoda (WBTB)

Wybudzenie się  i powrót do łóżka (WBTB) polega na wejściu w fazę REM, gdy jesteś jeszcze przytomny.

Istnieje wiele wersji WBTB, ale polecamy tę technikę:

Do WBTB:

  • Ustaw alarm w budziku  lub telefonie na pięć godzin po porze snu.
    Idź spać jak zwykle. Można  to nazwać  metodą 5+1
  • Gdy włączy się alarm, nie usypiaj przez kolejne 30 minut.
  • Ciesz się cichą aktywnością, taką jak czytanie.
  • Zasnąć ponownie.

Kiedy wrócimy do snu, będziemy to coraz  bardziej skłonniejsi do świadomego snu. Kiedy nie śpimy, wybierzmy dowolną czynność wymagającą pełnej czujności.

Według badań przeprowadzonych w PLoS , szanse na świadome śnienie zależą od poziomu czujności, a nie od konkretnej czynności.

Mnemoniczne wywoływanie świadomych snów 

W roku 1980 słynny LaBerge stworzył technikę zwaną Mnemonic Induction of Lucid Dreams (MILD). Była to pierwsza skuteczna metoda  wykorzystująca badania naukowe do wywoływania świadomych snów.

Metoda MILD opiera się głównie na zachowaniu zwanym pamięcią prospektywną, które polega na ustaleniu zamiaru zrobienia czegoś później.

W MILD zamierzasz pamiętać, że śnisz.

Ta metoda została opisana przez LaBerge .

Aby użyć techniki MILD:

  • Zasypiając, pomyśl o niedawnym śnie.
  • Zidentyfikuj sobie jakiś znany jako  „znak snu” lub coś, co jest nieregularne lub dziwne we śnie. Przykładem jest trybialny znak czyli umiejętność latania.
  • Pomyśl o powrocie do snu. Przyjmijmy sobie do wiadomości, że znak snów pojawia się wtedy, gdy śnisz.
  • Powiedz sobie głośno lub w umyśle: „Następnym razem, gdy wejdę w faze snu lub zasnę, chcę pamiętać, że śnię”. Recytuj to proste zdanie afirmacyjne w swojej głowie.

Możesz także ćwiczyć metodę MILD odrazu po przebudzeniu się ale i rownież środku snu. Zwykle jest to polecane, ponieważ sen będzie świeższy w twoim rozbudzonym umyśle.

Ciekawe badanie przeprowadzone w 2017 roku w magazynie Dreaming wykazało, że połączenie testów rzeczywistości, WBTB i MILD działa najlepiej i najskuteczniej.

Możesz połączyć dwie techniki  lub metody WBTB z MILD, ustawiając np. alarm, aby obudził się co pięć godzin. Kiedy nie śpisz, i ćwicz MILD.

Prowadzenie dziennika snów

Prowadzenie dzienniczka snów lub pamiętnika  jest najbardziej popularną i skuteczną metodą inicjowania świadomego śnienia. Kiedy notujemy swoje sny, jesteś zmuszony pamiętać, co dzieje się podczas każdego snu. Mówi się, że pomaga ci rozpoznać znaki snów i zwiększa świadomość twoich snów.

Aby uzyskać najlepsze możliwe wyniki, rejestuj swoje sny zaraz po przebudzeniu można nagrywać lub pisać w dzienniczka. Zaleca się szczególnie również częste analizowanie  czytanie dziennika snów.

Świadome sny inicjowane przez przebudzenie (WILD)

Świadomy sen inicjowany jest poprzez wybudzenie metodą (WILD) ma ono miejsce, gdy bezpośrednio wchodzimy w sen z jawy. Powiada się, iż technika  WILD wspomaga Twój umysł zachować przytomność, gdy ciało zapada w sen.

Musimy się położyć i głęboko zrelaksować, dopóki nie doświadczymy halucynacji hipnagogicznej lub też halucynacji, która pojawia się, gdy mamy zamiar usnąć. Technika WILD jest dość prosta, ale dość trudno się jej nauczyć. Treningu  innych technik indukcji świadomego śnienia zwiększy twoje szanse i to znacznie na technikę WILD.

Korzyści
Istnieje wiele  dowodów na to, że świadome sny mają działania terapeutyczne , lecznicze. Świadome sny mogą bardzo pomóc ludziom:

Pokonaj koszmary
To normalne, że od czasu do czasu ma się koszmar wręcz naturalne. Badania wskazują że około 50 do 85 procent przebadanych dorosłych ma od czasu do czasu koszmary.

Nieustanne powtarzające się koszmary mogą powodować rożnegorodzaju stany typu stres i niepokój. Często kojarzone są z:

  • zespół stresu pourazowego (PTSD)
  • depresja
  • niepokój
  • naprężenie
  • zaburzenia snu, takie jak bezsenność
  • lek
  • nadużywanie substancji

Świadome sny mogą pomóc, pozwalając śniącemu kontrolować sen. Zazwyczaj gdy śniący zdaję sobie sprawę , że śni może objąć  władze nad snem i rozpoznać, że koszmar nie jest prawdziwy.

Świadome sny są  używane w terapiach prób obrazowych w skrócie (IRT). W badaniu IRT terapeuta pomaga wyobrazić sobie dany  nawracający koszmar z inną przyjemniejszą fabułą.

W połączeniu ze znaną terapią poznawczo-behawioralną w skrócie (CBT), IRT z indukcją świadomych snów mozlowe jest pomóc zwiększyć kontrolę własnych snów.

Uwolnij niepokój
Większość znanych badań naukowych skupia się głównie na PTSD i lęku wywołanym danym koszmarem. Według niepotwierdzonych do tej pory dowodów świadome sny mogą rownież złagodzić niepokokoje spowodowane innymi przyczynami.

Wiele osób uważa, że kontrola własnych snów pozwala im stawić czoła sytuacjom, które powodują ich niepokój.

Popraw zdolności motoryczne
Świadome sny mogą potencjalnie przynieść korzyści rehabilitacji fizycznej. Artykuł który  można znaleźć w Medical Hypotheses opisuje, iż psychiczne wykonywanie zdolności motorycznych może zwiększyć fizyczną zdolność do ich wykonywania.

Bezsprzecznie faktem jest iż osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi  mogą ćwiczyć zdolności motoryczne podczas świadomego śnienia.

Autorzy omawianego artykułu kontemplują, że osoby sprawne fizycznie mogą  wykorzystać świadome sny również do poprawy zdolności motorycznych.

Przestrogi

Negatywne aspekty mogą obejmować:

Problemy ze snem. Techniki WBTB oraz MILD opisują technikę budzenia się w środku nocy. Przerwy te mogą utrudniać nasz  odpoczynek, szczególnie jeśli mamy zaburzenia snu lub nieregularny harmonogram snu.
 Zaburzenia snu mogą doprowadzić do derealizacji lub poczucia, iż ​​ludzie, rzeczy i twoje otoczenie nie są realne,prawdziwe.

 Dość długie przerwy snu spowodowane technikami tzw. indukcyjnymi mogą nasilać objawy depresji.

Świadome sny również mogą pojawić się wraz z paraliżem sennym , który może być krótki, ale przerażający. 

Kiedy iść do lekarza
Odwiedź lekarza, jeśli wystąpią:

  • częste koszmary
  • koszmary, które regularnie zakłócają sen
  • strach przed snem
  • traumatyczne retrospekcje
  • zmiany emocjonalne
  • problemy z pamięcią
  • problemy ze snem

Podsumowując
Świadome sny mają miejsce, gdy jesteśmy świadomi faktu, że śnimy. Zazwyczaj możemy kontrolowaćcałą fabułę i otoczenie snu. Występuje podczas snu REM.

Świadome śnienie stosowane w terapiach wcześniej wspomnianych mogą pomóc w leczeniu wielu chorób, takim przykładem są miedzy innymi  nawracające koszmary i PTSD. Naukowcy dochodzą do wniosku, iż może to również pomóc w rehabilitacji fizycznej.

Jeśli chciałbyś mieć świadomy sen, wypróbuj techniki opisane powyżej. Metody mogą wyćwiczyć twój umysł, tak aby był świadomy swojej świadomości podczas snu. 

Ormus wspomaga świadome sny

Według  licznych  informacji jakie można  znaleźć ormus wspomaga kreacje astralne ale i rownież  świadome  sny. Preparat pobudza  energię  chi oraz energię  kundalini co w efekcie sprawia że  łatwiej i szybciej  jesteśmy wstanie osiągnąć zamierzony cel.Polecamy  zapoznać się  z preparatem  który  nazywany  jest monoatomowym złotem. Ormus dzieli się  na dwa produkty  ormus z soli morza martwego oraz ORME  pozyskany  z gleby to najmocniejszy  preparat  z tej kategorii. ORME  pochodzi  z oryginalnego patentu Davida Hudsona potwierdzony przez jednego  z chemików.