Autor ormus 0

Afirmacje

Afirmacje – czym są i w jaki sposób  może  nam pomóc  w życiu.

Co to są  afirmacje ? – Definicja

Na szczęście pozytywne afirmacje są prawie tak samo łatwe do zdefiniowania, jak w praktyce. Mówiąc prościej, są to pozytywne zwroty lub stwierdzenia używane do podważania negatywnych lub niepomocnych myśli .

Ćwiczenie pozytywnych afirmacji może być niezwykle proste, a wszystko, co musisz zrobić, to wybrać frazę i powtórzyć ją sobie.

Możesz użyć pozytywnych afirmacji, aby zmotywować się , zachęcić do pozytywnych zmian w swoim życiu lub zwiększyć poczucie własnej wartości .

Jeśli często dajesz się wciągnąć w negatywną rozmowę o sobie, pozytywne afirmacje mogą być wykorzystane do zwalczania tych często podświadomych wzorców i zastąpienia ich bardziej adaptacyjnymi narracjami.

Czy za nimi stoi nauka ?

Nauka, tak. Magia, nie. Pozytywne afirmacje wymagają regularnej praktyki, jeśli chcesz dokonać trwałych, długoterminowych zmian w sposobie myślenia i odczuwania.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​praktyka i popularność pozytywnych afirmacji opiera się na szeroko akceptowanej i ugruntowanej teorii psychologicznej.

Teoria psychologiczna za pozytywnymi afirmacjami

Jedną z kluczowych teorii psychologicznych stojących za pozytywnymi afirmacjami jest teoria autoafirmacji (Steele, 1988). Tak więc, tak, istnieją badania empiryczne oparte na założeniu, że możemy zachować poczucie integralności własnej, mówiąc sobie (lub potwierdzając), w co wierzymy w pozytywny sposób.

Bardzo krótko, integralność siebie odnosi się do naszej globalnej własnej skuteczności – postrzeganej przez nas zdolności do kontrolowania wyników moralnych i elastycznego reagowania, gdy nasza samoocena jest zagrożona (Cohen i Sherman, 2014). Tak więc my, ludzie, jesteśmy zmotywowani, aby chronić się przed tymi zagrożeniami, zachowując naszą integralność własną.

Tożsamość i afirmacja siebie

Teoria autoafirmacji opiera się na trzech kluczowych ideach. Warto o nich pamiętać, jeśli chcemy zrozumieć, jak działają pozytywne afirmacje zgodnie z teorią.

Po pierwsze, poprzez autoafirmację, podtrzymujemy globalną narrację o sobie. W tej narracji jesteśmy elastyczni, moralni i zdolni do dostosowania się do różnych okoliczności. To tworzy naszą tożsamość (Cohen i Sherman, 2014).

Tożsamość (którą staramy się zachować, jak wspomniano wcześniej) to nie to samo, co posiadanie sztywnej i ściśle określonej koncepcji siebie. Zamiast patrzeć na siebie w „ustalony” sposób, na przykład jako „ucznia” lub „syna”, nasza tożsamość może być elastyczna. Możemy postrzegać siebie jako przyjmujących szereg różnych tożsamości i ról. Oznacza to, że możemy również definiować sukces na różne sposoby.

Dlaczego to jest dobra rzecz ? Ponieważ oznacza to, że możemy postrzegać różne aspekty siebie jako pozytywne i znacznie lepiej dostosowywać się do różnych sytuacji (Aronson, 1969).

Po drugie, teoria autoafirmacji dowodzi, że utrzymanie własnej tożsamości nie polega na byciu wyjątkowym, doskonałym czy doskonałym (Cohen i Sherman, 2014). Musimy raczej być kompetentni i adekwatni w różnych dziedzinach , które osobiście cenimy , aby być moralnymi, elastycznymi i dobrymi (Steele, 1988).

Wreszcie, zachowujemy integralność własną, działając w sposób, który autentycznie zasługuje na uznanie i pochwałę. Jeśli chodzi o pozytywne afirmacje, nie mówimy czegoś w stylu „Jestem odpowiedzialną matką chrzestną”, ponieważ chcemy otrzymać tę pochwałę. Mówimy to, ponieważ chcemy zasłużyć na pochwałę za działanie w sposób zgodny z tą szczególną osobistą wartością.

Afirmacja badania

Rozwój teorii autoafirmacji doprowadził do badań neuronaukowych, których celem było zbadanie, czy możemy dostrzec jakiekolwiek zmiany w mózgu, gdy potwierdzamy siebie w pozytywny sposób.

Istnieją dowody MRI sugerujące, że niektóre ścieżki nerwowe są zwiększone, gdy ludzie ćwiczą zadania autoafirmacji (Cascio i in., 2016). Jeśli chcesz być bardzo specyficzny, brzuszno-przyśrodkowa kora przedczołowa – zaangażowana w pozytywną ocenę i przetwarzanie informacji związanych z sobą – staje się bardziej aktywna, gdy weźmiemy pod uwagę nasze osobiste wartości (Falk i in., 2015; Cascio i in., 2016).

Wyniki badania przeprowadzonego przez Falka i współpracowników sugerują, że kiedy zdecydujemy się ćwiczyć pozytywne afirmacje, jesteśmy w stanie lepiej postrzegać „w inny sposób zagrażające informacje jako bardziej istotne i wartościowe” (2015: 1979). Jak zobaczymy za chwilę, może to przynieść kilka korzyści, ponieważ wiąże się z tym, jak przetwarzamy informacje o sobie.

Korzyści z codziennych afirmacji

Teraz, gdy wiemy więcej o teoriach wspierających pozytywne afirmacje, oto sześć przykładów dowodów z badań empirycznych, które sugerują, że pozytywne praktyki autoafirmacji mogą być korzystne:

Wykazano, że autoafirmacje zmniejszają stres pogarszający stan zdrowia (Sherman i in., 2009; Critcher i Dunning, 2015);

Autotwierdzenia były skutecznie wykorzystywane w interwencjach, które doprowadziły ludzi do zwiększenia ich fizycznego zachowania (Cooke i in., 2014)

Mogą nam pomóc w postrzeganiu „zagrażających” komunikatów z mniejszym oporem, w tym interwencji (Logel i Cohen, 2012);

Mogą zmniejszyć prawdopodobieństwo odrzucenia szkodliwych komunikatów zdrowotnych, reagując zamiast tego z zamiarem zmiany na lepsze (Harris i in., 2007) i spożywania większej ilości owoców i warzyw (Epton i Harris, 2008);

Zostały one pozytywnie powiązane z osiągnięciami akademickimi poprzez łagodzenie spadku GPA u studentów, którzy czują się wykluczeni na uczelni (Layous i in., 2017);

Wykazano, że autoafirmacja zmniejsza stres i przeżuwanie (Koole i in., 1999; Wiesenfeld i in., 2001).

Jakie są korzyści zdrowotne?

Jak sugerują powyższe badania, pozytywne afirmacje mogą pomóc nam reagować w mniej obronny i oporny sposób, gdy pojawiają się zagrożenia. Jedno z badań, o którym wspomniano powyżej, wykazało, że palacze reagowali mniej lekceważąco na graficzne ostrzeżenia paczek papierosów i zgłaszali zamiar zmiany swojego zachowania (Harris i in., 2007).

Ale bardziej ogólnie, adaptacyjne, szerokie poczucie siebie sprawia, że ​​jesteśmy bardziej odporni na pojawiające się trudności. Niezależnie od tego, czy jest to presja społeczna, informacje zdrowotne, które sprawiają, że czujemy się niekomfortowo, czy też poczucie wykluczenia, szersza koncepcja siebie może być niezwykle pomocna.

Czy mogą pomóc w codziennym  życiu ?

Jako twierdzenia z natury pozytywne, afirmacje mają na celu zachęcenie do optymistycznego sposobu myślenia. I optymizm w sobie jest potężną rzeczą. Jeśli chodzi o redukcję negatywnych myśli, wykazano, że afirmacje pomagają w utrzymywaniu się na negatywnych doświadczeniach (Wiesenfeld i in., 2001).

Kiedy jesteśmy w stanie poradzić sobie z negatywnymi komunikatami i zastąpić je pozytywnymi stwierdzeniami, możemy skonstruować bardziej adaptacyjne, pełne nadziei narracje o tym, kim jesteśmy i co możemy osiągnąć.

Co to jest afirmacja uzdrawiania?

Ten rodzaj afirmacji jest pozytywnym stwierdzeniem o Twoim fizycznym samopoczuciu. Te afirmacje, spopularyzowane przez autorkę i mówczynię Louise Hay, opierają się na przekonaniu, że twoje myśli mogą wpływać na twoje zdrowie na lepsze. Nie musisz czuć się źle, aby praktykować afirmacje uzdrawiania; pomysł ten może być równie pomocny w leczeniu bólu emocjonalnego, jeśli okaże się, że ten pomysł towarzyszy ci.

Przykłady ze strony internetowej Hay obejmują:

„Moje szczęśliwe myśli pomagają tworzyć moje zdrowe ciało”,

„Wellness to naturalny stan mojego ciała. Jestem w doskonałym zdrowiu ”.

Kim jest Louise Hay?

Wspomniana powyżej Louise Hay była autorką, nauczycielką i wykładowczynią, która była dobrze znana ze swojej bestsellerowej książki z 1984 roku You Can Heal Your Life . Urodzona w USA Hay przeżyła wiele trudnych doświadczeń, w tym znęcanie się i przemoc w rodzinie, zanim założyła Pierwszy Kościół Nauk Religijnych.

XX wieku u Hay zdiagnozowano coś, co lekarze nazywali nieodwracalnym rakiem szyjki macicy, w wyniku czego zaczęła szukać pozamedycznych metod leczenia. W ten sposób stworzyła podejście, które łączy wizualizację, przebaczenie, psychoterapię i dietę.

W późniejszych wywiadach – Hay dożyła dziewięćdziesięciu lat – opowiedziała, jak wierzy, że to właśnie doprowadziło ją do wyleczenia w ciągu pół roku od diagnozy.

Hay argumentował, że samoocena i inne negatywne przekonania są często przyczyną naszych problemów zdrowotnych. Przekonywała, że ​​dzięki afirmacjom i innym alternatywnym podejściom, takim jak pozytywne myślenie, możemy zmienić nasze życie i zdrowie.

Być może widziałeś Hay w Oprah lub czytałeś jedną z jej książek, w których możesz dowiedzieć się więcej o technikach, praktykach i afirmacjach wyjaśniających jej przekonania.

Odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące afirmacji
Jeśli wcześniej nie ćwiczyłeś pozytywnych afirmacji, w tym momencie możesz mieć wiele pytań. Tutaj zajmiemy się niektórymi z najczęściej zadawanych pytań na ten temat.

Czy afirmacje najlepiej wypowiadać każdego dnia?

Nie ma sztywnych i szybkich zasad dotyczących czasu lub częstotliwości, jeśli chodzi o praktykowanie autoafirmacji.

Według psychoterapeuty Ronalda Alexandra z Open Mind Training Institute , afirmacje można powtarzać od trzech do pięciu razy dziennie, aby wzmocnić pozytywne przekonanie. Sugeruje, że spisanie swoich afirmacji w dzienniku i przećwiczenie ich w lustrze jest dobrą metodą na uczynienie ich potężniejszymi i skuteczniejszymi (Alexander, 2011).

Czy mogą pomóc w leczeniu lęku i depresji?

Pozytywne afirmacje nie mają na celu leczenia lęku lub depresji ani nie zastępują klinicznego leczenia tych schorzeń. Ale to nie znaczy, że nie pomogą.

Idea afirmacji jako środka wprowadzania nowych i adaptacyjnych procesów poznawczych jest w dużej mierze podstawową przesłanką restrukturyzacji poznawczej . Potwierdza to badanie pacjentów z rakiem, które sugeruje, że spontaniczna autoafirmacja miała istotnie pozytywną korelację z poczuciem nadziei (Taber i in., 2016).

Czy zwiększą poczucie własnej wartości?

Afirmacje mogą czasami być bardzo przydatne w zwiększaniu poczucia własnej wartości – ale jest jedno zastrzeżenie.

Najważniejszą rzeczą, zgodnie z teorią autoafirmacji, jest to, że twoje afirmacje odzwierciedlają twoje podstawowe wartości osobiste (Cohen i Sherman, 2014). Nie ma sensu powtarzać sobie czegoś arbitralnego, jeśli nie jest to zgodne z twoim własnym poczuciem tego, co uważasz za dobre, moralne i warte zachodu.

Aby mieć jakikolwiek wpływ na poczucie własnej wartości, twoje autoafirmacje powinny być pozytywnie ukierunkowane i ukierunkowane na działania, które możesz podjąć, aby wzmocnić poczucie własnej tożsamości. Użyj swoich prawdziwych mocnych stron lub mocnych stron, które uważasz za ważne, aby pokierować swoimi afirmacjami.

Czy możesz polepszyć sen dzięki afirmacjom?

Duża liczba osób cierpiących na lęk doświadcza zaburzeń snu (Staner, 2003). W tym sensie, że afirmacje mogą czasami pomóc złagodzić niepokój, mogą mieć korzystny wpływ na promowanie lepszego snu.

Ponadto włączenie swoich afirmacji do medytacji może odprężyć się i uspokoić. Stwierdzono, że medytacja ma wiele zalet pod względem jakości snu, więc pozytywna medytacja afirmacyjna może być dobrym sposobem na poprawę snu (Nagendra i in., 2012).

Jeśli chcesz to wypróbować, poniżej znajdziesz kilka plików audio i wideo, które mogą być pomocne.

Czy to tylko pozytywne mantry?

Jeśli zaczniesz zagłębiać się w literaturę akademicką, zauważysz, że terminy „afirmacja” i „mantra” są regularnie używane zamiennie. To samo dotyczy bardziej potocznego użycia terminów. Jest jednak różnica.

Technicznie rzecz biorąc, mantry to święte słowa, dźwięki lub wersety, które mają więcej duchowego znaczenia niż afirmacje (Encyklopedia Britannica, 2019). Często wypowiadane na głos lub w myślach, uważa się, że mają one głębokie znaczenie i wiele cechują w medytacji. Dokładniej, według Encyclopedia Britannica (2019):

„Większość mantr nie ma żadnego widocznego znaczenia werbalnego, ale uważa się, że mają one głębokie, ukryte znaczenie i są w efekcie destylacją duchowej mądrości”.

Natomiast pozytywne afirmacje są opisane w Słowniku Psychologii jako krótkie, często powtarzane frazy, które mają na celu zachęcenie do pozytywnych, szczęśliwych uczuć, myśli i postaw. Nie mają znaczenia duchowego ani religijnego w tradycyjnym sensie i mogą być używane do wielu celów .

Ormus i medytacja

Ormus to preparat  który  pobudza  energię  w człowieku według  Barrego Cartera jest to monoatomowe złoto. Substancja  która  pobudza  energię a w efekcie kreacje naszych myśli, marzeń. To my tworzymy nasz własny świat  a ormus może  nas wspomóc. Polecamy  zaznajomić  się  z tematyką  ormus bo naprawdę warto.

Medytacja to kolejny  krok  do okiełznania  naszego  umysłu i zastosowania  afirmacji  do ułatwienia naszego  życia, nie tylko duchowego.