Autor ormus 0

Medytacja – jak medytować

O co chodzi w medytacji

Medytacja jest starożytną tradycją,  jest praktykowana na całym świecie, aby stworzyć poczucie spokoju i wewnętrznej harmonii.

 Praktyka jest powiązana z wieloma  naukami religijnymi, medytacja dotyczy mniej wiary, tu można przytoczyć przykład  chrześcijańskiej a bardziej zmiany świadomości, znajdowania świadomości i osiągania pokoju.

W obecnych czasach, potrzebujemy ograniczyć stres w naszym napiętym problemami  życiu dlatego medytacja znajduje  to coraz większe  uznanie.

Niema czegoś takiego jak zła medytacja , wszystko uwarunkowane jest  od naszego podejścia i wyciszenia. 

Istnieje dziewięć popularnych i bardzo dobrze znanych rodzajów praktyk medytacyjnych:

  • medytacja uważności
  • duchowa medytacja
  • skupiona medytacja
  • medytacja ruchowa
  • medytacja mantry
  • medytacja transcendentalna
  • progresywny relaks
  • medytacja miłującej dobroci
  • medytacja wizualizacji

1. Medytacja uważności

Medytacja uważności pochodzi  z buddyzmu i jest chyba najpopularniejszą techniką medytacji na Zachodzie.

W owej medytacji uważności zwracamy szczególną uwagę na myśli które pojawiają się w naszym umyśle. Nie oceniajmy myśli ani nie angażujesz się w nie tylko obserwujesz i odnotowujesz wszelkie wzorce.

Ta praktyka łączy koncentrację ze świadomością. Pomocne może być skupienie się na jakimś obiekcie lub oddechu, obserwując cielesne doznania, myśli lub uczucia.

Ten ciekawy rodzaj medytacji jest bardzo dobry dla każdego,  wygląda  łatwo  ale w rzeczywistości tak nie jest.

2. Duchowa medytacja

Medytacja duchowa jest używana najczęściej w religiach dalekiego Wschodu, takich jak hinduizm i taoizm, oraz w wierze chrześcijańskiej.

Jest to podobne do modlitwy, gdy zastanawiasz się nad ciszą wokół siebie i szukasz głębszego połączenia z Bogiem lub wszechświatem.

Olejki eteryczne są używane bardzo powszechnie w celu wzmocnienia oraz duchowego doświadczenia. Popularne I możliwe opcje które są  stosowane  to :

  • kadzidła
  • mirra
  • szałwia
  • cedr
  • Drzewo sandałowe
  • palo santo

Duchową medytację można ćwiczyć spokojnie w domu. Ta praktyka jest korzystna dla tych, którzy rozwijają się w ciszy i szukają duchowego wzniesień.

3. Skoncentrowana medytacja

Skoncentrowana medytacja obejmuje koncentrację przy użyciu dowolnego z pięciu zmysłów.

Na przykład możesz skupić się na czymś wewnętrznym, takim jak oddech, lub możesz wprowadzić wpływy zewnętrzne, aby pomóc skupić swoją uwagę.

Spróbuj policzyć koraliki mala , posłuchać gongu lub wpatrywać się w płomień świecy.

Ta praktyka może być prosta w teorii, ale początkującym może być trudno utrzymać koncentrację dłużej niż kilka minut na początku.

Jeśli twój umysł błądzi, ważne jest, aby wrócić do praktyki i ponownie się skupić.

Jak sama nazwa wskazuje, ta praktyka jest idealna dla każdego, kto wymaga dodatkowego skupienia w swoim życiu.

4. Medytacja ruchowa

Mówiąc o medytacji ruchowej większość osób myśli o jodze ponieważ wymaga ruchu, technika ta może określać spacery po lesie, prace ogrodnicze , qigong i inne delikatne formy ruchu.

To aktywna forma medytacji, w której ruch cię prowadzi.

Medytacja ruchowa jest dobra dla ludzi, którzy znajdują spokój w działaniu i wolą pozwolić swoim umysłom błądzić.

5. Medytacja mantry

Medytacja z mantrą jest widoczna i dość  powszechną nauką, w tym w tradycjach hinduistycznych i buddyjskich. Ten rodzaj medytacji wykorzystuje powtarzające się dźwięki, wibracje,  aby oczyścić i skupić swój umysł. Może to być słowo, fraza lub dźwięk, na przykład popularne „Om”.

Nie ma znaczenia, czy twoja mantra  wypowiadana jest głośno, lub cicho. Po pewnym czasie śpiewania mantry będziesz bardziej czujny i zestrojony z otoczeniem. To pozwala ci doświadczyć głębszych poziomów świadomości.

Wiele osób lubi medytację z mantrą, ponieważ łatwiej jest im skupić się na słowie niż na oddechu. Jest to również dobra praktyka dla osób, które nie lubią ciszy i lubią powtarzać.

6. Medytacja transcendentalna

Medytacja transcendentalna to popularny rodzaj medytacji. Praktyka ta była przedmiotem wielu badań w środowisku naukowym.

Jest bardziej konfigurowalny niż medytacja mantry, używając mantry lub serii słów, które są specyficzne dla każdego praktykującego.

Ta praktyka jest dla tych, którzy lubią strukturę i poważnie podchodzą do praktyki medytacji.

7. Progresywna relaksacja

Stopniowa relaksacja, znana również jako medytacja skanowania ciała, jest praktyką mającą na celu zmniejszenie napięcia w ciele i promowanie relaksacji.

Często ta forma medytacji polega na powolnym napinaniu i rozluźnianiu jednej grupy mięśni w całym ciele.

W niektórych przypadkach może również zachęcić cię do wyobrażenia sobie delikatnej fali przepływającej przez twoje ciało, aby pomóc rozładować napięcie.

Ta forma medytacji jest często stosowana w celu złagodzenia stresu i odprężenia przed snem.

8. Medytacja miłującej dobroci

Medytacja miłującej dobroci służy do wzmocnienia uczucia współczucia, dobroci i akceptacji wobec siebie i innych.

Zwykle polega na otwarciu umysłu na otrzymanie miłości od innych, a następnie wysłaniu serii życzeń do bliskich, przyjaciół, znajomych i wszystkich żywych istot.

Ponieważ ten rodzaj medytacji ma na celu promowanie współczucia i dobroci, może być idealny dla osób odczuwających złość lub urazę.

9. Medytacja wizualizacji

Medytacja wizualizacyjna to technika skupiająca się na zwiększaniu uczucia odprężenia, spokoju i wyciszenia poprzez wizualizację pozytywnych scen lub obrazów.

W przypadku tej praktyki ważne jest, aby wyobrazić sobie scenę w sposób żywy i wykorzystać wszystkie pięć zmysłów, aby dodać jak najwięcej szczegółów.

Inna forma medytacji wizualizacyjnej polega na wyobrażaniu sobie, że osiągasz określone cele, co ma na celu zwiększenie skupienia i motywacji.

Wiele osób stosuje medytację wizualizacyjną, aby poprawić nastrój, zmniejszyć poziom stresu i promować wewnętrzny spokój.

Jak zacząć

Najłatwiej zacząć od spokojnego siedzenia i skupienia się na oddechu. Stare powiedzenie Zen sugeruje: „Powinieneś siedzieć w medytacji przez 20 minut każdego dnia – chyba że jesteś zbyt zajęty. Następnie powinieneś usiąść na godzinę ”.

Żarty na bok, najlepiej zacząć w krótkich chwilach, nawet 5 lub 10 minut, i stamtąd rosnąć.

„Siedź konsekwentnie przez 20 minut dziennie i rób to bez przerwy przez 100 dni” – radzi Pedram Shojai, autor książki „The Urban Monk ”i założyciel Well.org .

„Połącz to z dodatkowymi 2–5 minutami medytacji w ciągu dnia, aby przełamać chaos, a wkrótce poczujesz korzyści”.

Ormus wspomaga medytacje

Ormus czyli monoatomowe  złoto zawierające złoto, iryd, rodium i inne pierwiastki  z grupy platynowców, prawdopodobnie jest najlepszym  dodatkiem naturalnym  który  może  wspomóc  nas podczas medytacji.  Wiele osób  pozytywnie wypowiada się  o tym preparacie. Uważamy że  warto przeczytać  i zapoznać  się z tym preparatem  bezsprzecznie jest on najlepszym możliwym  i naturalnym preparatem jaki jest na rynku. Posiadamy  również  orginalny ORME  warto  zapoznać  się  z informacjami  na temat  tych  substancji.

Dlaczego medytacja jest korzystna

Istnieje wiele dowodów potwierdzających liczne korzyści płynące z medytacji.

Medytacja może pomóc:

  • niższe ciśnienie krwi
  • zmniejszyć niepokój
  • zmniejszyć ból
  • złagodzić objawy depresji
  • poprawić sen

Niezależnie od tego, czy korzyści są niepotwierdzone, czy udowodnione naukowo, osoby przestrzegające codziennej praktyki medytacyjnej są przekonane o korzyściach w swoim życiu.

Podusmowanie

Medytacja jest czymś wyjątkowym lecz nauka wymaga czasu i cierpliwości. Bezsprzecznie  pomaga na stres dla innych  osób  to portal do odmiennych stanów świadomości.  

Pytanie  czy warto ?  już  odpowiadamy  na to pytanie twierdząco, oczywiście  początki są  ciężkie  ale ważne  jest to by nie robić  niczego na siłę, to musi stać się  bardziej  niż  czymś  przyjemnym.  Wiele osób  wpada w rutynę i traktują  to jak przymusową pracę  codzienną do wykonania, a to  wielki  błąd. 

Ważne  elementy –  to pamiętać o fakcie iż robimy coś  dla siebie.  Nie pospieszajmy  samych  siebie  na wszystko  przyjdzie  odpowiednia pora.  Jeden widzi efekty szybko, inny po miesiącach ćwiczeń ale czy bierzemy  udział  w jakimś  maratonie  ? Tak więc  uzbrujmy  się w cierpliwość i pracujmy  w taki sposób by było  nam dobrze.